Villkor och föreskrifter

Betalning
Det går att betala med kontokort genom PayPal eller direktbetalning med banköverföring.

Leveranstid
Leverans av en dator borde ta ungefär 1 vecka.

Leveranssätt
Det går att betala och hämta en dator. Annars kan man få datorn postad till sig och då får man betala fraktkostnaden.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden varierar beroende på vilket fraktbolag (Posten, DHL osv.).

Outlöst försändelse
Ifall ni inte hämtar en försendelse så debiteras en avgift om 250 kr inklusive moms.

Transportskada
Ifall en produkt är transportskadad så bör ni kontakta oss och uppge order- nummer. Därefter bör produkten vara väl förpackad och ha returnumret bifogat vid återsändandet. Produkten ska vara förpackad i enligt posten godkänd förpackning (t.ex. wellpapp).

Reklamation
Det går att reklamera varor som är felaktiga inom 3 år från inköpsdatum. Ni måste meddela oss om att ni vill reklamera varan inom 2 månader från att felet upptäckts. Efter 3 år har ni inte rätt att reklamera varan längre enligt svensk lagstiftning.

Innan ni återsänder varan så är det bra om ni kontaktar oss med order-nummer här (www.nathandelaffar.webnode.se/kontakta-oss/). Varan ska vara förpackad i enligt Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpapp). Ifall ytteremballaget är dåligt så returneras varan tillbaka utan åtgärd då det inte godkänns för reklamationsåtgärd.

Garanti
Varje tillverkares garantivillkor gäller upp till 1 år från och med leveransdatum. Vid köp av en dator så gäller 2 års garanti från och med leveransdatum. Vid ett garantiärende så måste datorn vara oss tillhanda senast 2 veckor innan garantitiden tar slut. Garantierna är giltiga i Sverige.
Ifall produkten inte fungerar vid uppackning så bör ni kontakta oss, uppge order-nummer och returnera produkten. Kontakt: www.nathandelaffar.webnode.se/kontakta-oss/ Då kan ni få produkten utbytt eller få kreditering.
Vid retur ska produkten returneras komplett i nyskick inklusive alla kartonger, drivrutiner, kablar, programvara med mera. Ingen garanti lämnas på mjukvara eller följdfel. Garanti lämnas inte heller på produkter som hanterats felaktigt eller på annat sätt ej används på anvisat sätt.

När ni återsänder en produkt så skriv felanmälan och order-numret i kontaktformuläret: www.nathandelaffar.webnode.se/kontakta-oss/. Ni måste spara erat returnummer och bifoga detta med produkten vid återsändning. Kom ihåg att varan måste vara paketerad på ett enligt transportbolaget godkänt sätt.

Ni kommer att få Garanti när ni har gjort en felanmälan, bifogat returnumret samt skickat tillbaka varan med bra emballage.

Ansvar för fel
Ifall felet beror på oss så kommer vi att stå för kostnaden. I detta almänna försäljningsvillkor så står vad vi ansvarar för. Vi åtar oss inget ansvar för problem som inkompabilitet, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av lagrad information, merarbete, skadebringade egenskaper eller någon annan ekonomisk skada.

Kunder har rätt till ersättning för kostnader i samband med reklamation. Ni måte bevisa att ni har tillfogats en förlust för att få ersättning. Kunden ska vidta rimliga åtgärder för att begränsa en förlust samt försöka hålla kostanderna nere som uppstår vid en reklamation.